نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یونیت دندانپزشکی و عوامل موثر در قیمت این محصول

در رابطه با یونیت دندانپزشکی   علاوه بر کیفیت ان مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد نوع طراحی این دستگاه است.در اصلاح به طراجی استانداردی طراحی ارگونومیک گفته می شود برای مثال در یونیت این طراحی استاندارد شامل زاویه درست صندلی وبیمار و دندانپزشک است که موجب کاهش میزان فشار به دندانپزشک می شود در واقع قابل تنظیم بودن صندلی یونیت باعث می شود تا دندانپزشک بتواند به هر میزانی که برایش راحت تر است انرا عقب یا جلو ببرد و انعطاف این صندلی نشان از ارگونومیک بودن این دستگاه دارد. نحوه قرار گیری اینسترومنت ها و دسترسی راحت به انها نیز جزو طراحی ارگونومیک است.

این تفاوت در طراحی را در مدل های قدیم و جدید یونیت به راحتی می توانید متوجه شوید.دندانپزشکانی که با مدل های قدیمی این دستگاه کار می کردند میزان فشار و خستگی بیشتری را متحمل می شدند و با تعویض یونیت خود احساس راحتی بیشتری دارند و این تفاوت به وضوح برایشان مشخص است. ظاهر ساده جزو طراحی های ارگونومیک است این سادگی کمک میکند تا دستگاه به راحتی قابل ضدعفونی کردن شود و تمامیه قسمت های انرا به راحتی می توان تمییز کزد.

در کنار نوع طراحی یونیت دندانپزشکی     کیفیت این دستگاه یز مهم است و اغلب دندانپزشکان به دنبال برندی هستند که خوش سابقه تر و با کیفیت تر است .در بین برندهای موجود در بازار محصولات با کیفیت بی شماری وجود دارد که دندانپزشک با توجه به بودجه و اطلاعاتی که کسب کرده می تواند خرید خود را در کمترین زمان انجام دهد.در واقع کیفیت هریک از اجزای یونیت بر کیفیت کلی این دستگاه تاثیر می گذارد .در واقع قیمت یونیت به عوامل مختلفی بستگی دارد و بعضا دندانپزشک حاضر است تا بیشتر هزینه کند و محصولی بهتر را خریداری کند.

در کنار کیفیت خوب محصول خدماتی که شرکت ارائه می دهد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .زمانی که شما نیازمند خدماتی برای یونیت خود باشید شرکت موظف است تا در کمترین زمان ممکن این خدمات را ارائه دهد که این نشان دهنده تعهد شرکت به محصولاتی است که به فروش می رساند.از اینرو باید محصول خود را از شرکت های معتبری خریداری کنید که محصولات خود را گارنتی می کند و خدمات پس از فروش خوبی را ارئه می دهند تا هر زمان که نیاز داشتید بدون مشکل و دغدغه ای بتوانید از کمک انها استفاده کنید.در حال حاضر برندهای موجود در بازار همه دارای گارنتی و خدمات پس از فروش هستند و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

در واقع همه برندهای یونیت دندانپزشکی    موجود در بازار تجهیزات دندانپزشکی مجوز از وزارت بهداشت دارند و برای دریافت این مجوزها برای وارد کردن یا ساختن یونیت باید استانداردهایی را رعایت کند که ضمانت کردن محصول و ارائه خدمات بعد از فروش محصول نیز شامل این استانداردها هستند.پس زمانی که شما محصولی را از شرکتهای معتبر خریداری می کنید چون این شرکت ها زیر نظر وزارت بهداشت هستند خیالتان راحت باشد که محصول خریداری شده کاملا استاندارد است و ارائه خدمات به بهترین نحو انجام می شود.

حال این سوال برای دندانپزشکان تازه کار به وجود می اید که چرا برخی برندها شناخته شده تر هستند و طرفداران بیشتری دارند

؟ در واقع عوامل مختلفی برای محبوب شدن یک برند وجود دارد و در وحله اول مقرون به صرفه بودن در کنار کیفیت خوب باعث محبوبت بیشتر کالا می شوند.به طور مثال نام برخی از برندها را از زبان دندانپزشکان بسیار می شنویم که محصول خوبی هستند و اغلب توصیه خرید به این محصولات می کنند . در واقع دندانپزشک در تجربه کاری که با این دستگاه داشته از عملکرد ان راضی بوده و طی سالها استفاده وابستگی به این محصول پیدا کرده.کسب اطلاعات از دندانپزشکان با تجربه می تواند در خرید تجهیزات کمک کننده باشند ولی باید به این نکته توجه کرد که بازار تجهیزات هر روز شاهد ظهور برندهای بهتر و باکیفیت تر است و در کنار تجربه از پیشکسوت ها کسب اطلاع از محصولات موجود در بازار در حین خرید هم از اهمیت بالایی برخورد ار است.

در زمان خرید یونیت دندانپزشکی   شما می توانید از مشاوره کارشناسان فروش شرکت ها نیز استفاده کنید.درواقع این افراد اطلاعات کاملی راجع به محصولات دارندو می توانند اطلاعات مفید یرا به شما ارائه دهند. در کنار ان سایت های اینترنتی در این زمینه نیز کمک شایانی به کسب اطلاعات بیشتر به شما می کنند و بهتر است قبل از هر کاری زمانی را بگذارید و در این سایت ها چرخی بزنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن شناخت خوبی از محصولات موجود در بازار بدست اورید.

 

 

  • unitcomtebdental unitcomtebdental
  • ۰
  • ۰

یونیت دندانپزشکی و طراحی ارگونومیک ان

امرزه در طراحی یونیت دندانپزشکی   به تمام قسمت های ان توجه میشود تا کاربری ان ساده شود و میزان فشار به دندانپزشک به حداقل می رسد.در اصلاح به این نوع طراحی ارگونومیک گفته می شود.کاری که در این نوع طراحی انجام می شود قرارگیری زاویه درست صندلی به گونه ای که دندانپزشک کاملا به دهان بیمار تسلط داشته باشد بدون اینکه فشار زیادی بر ستونفقراتش متحمل شود و از طرفی دیگر سادگی ظاهری ان به گونه ای است که به راحتی می توان تمام قسمت های انرا ضدعفونی کرد و جای غیر قابل دسترسی وجود ندارد.

یک دستگاه یوینت از اجزای مختلفی تشکیل شده است که رسیدگی به هر یک از اینها تاثیر مثبتی بر عملکرد کلی دستگاه دارد. برای مثال توربین های دندانپزشکی باید به صورت دوره ای روغنکاری شود تا عملکرد خوبی داشته باشند.چراغ یونیت بخش مهم دیگری بر روی ستگاه است که طراحان ان باید به این نکته توجه نمایند تا محل قرار گیری ان به گونه ای باشد که زاویه تابش نور بازه دید گسترده ای را به دندانپزشک بدهد تا بتواند با دیدی واضح تر کار خود را انجام دهد. نوع لامپی که در دستگاه استفاده می شود باید نوری متعادل را متساعد نماید تا چشم دندانپزشک از دیدن ان خسته نشود.

کیفیت هریک از اجزای موجود بر روی یونیت دندانپزشکیباعث گران تر شدن قیمت هر برند می شود. برخی از برندهای موجود در بازار با قیمت بالا از انچنان کیفیت خوبی برخوردار هستند که دندانپزشکان حاضر است با متحمل شدن این هزینه بالا بازهم این محصول را خریداری نماید. در میان این محصولات برندهای اروپایی جزو بهترین یونیت های موجود در بازار هستند. البته این نشان دهنده این نیست که محصولات با قیمت پایین کیفیت ندارند و هر دندانپزشک با هر بودجه ای که دارد اگر به برندهای موجود در بازار شناخت داشته باشد می تواند بهترین انها را خریداری کند و عملکرد مناسبی از انها را ببیند.

در بازار تجهیزات دندانپزشکی برندهای چینی به وفور یافت می شوند و در برخی از محصولات توانسته اند کیفیت و کارایی خوبی را ارائه دهند ولی در برخی محصولات مانند یونیت موفق نبوده اند و در اصل برندهای چینی این محصول واقعا ارزش خرید ندارند و در مقابل برندهای ایرانی ان از کیفیت بسیار بالاتری  برخوردارند و توصیه به خرید برندهای چینی اصلا نمی شود زیرا اگر قصد خرید یونیت با قیمت مناسب را دارید اگر برند ایرانی تهیه نمایید خیلی بهتر است تا برند چینی بخرید و به مشکلات و خرابی های بعدش دچار شوید.

اجزای قابل استفاده یونیت دندانپزشکی  مانند توربین ها قابل جدا شدن از دستگاه هستند و به راحتی می توان انها را در داخل اتوکلاو قرار داد و استریل نمود. توجه به استریل بودن صددر صد یونیت واجزای ان امری مهم و ضروری است که دندانپزشک و دستیارش باید به ان توجه داشته باشند.زیرا این دستگاه محل نشستن بیمارهای مختلف است که هریک ممکن است دچار بیماری باشند که اگر نکات بهداشتی رعایت نشود به فرد دیگر منتقل می شود.مانند دوره ای که یکی از راه های بیماری ایدز دندانپزشکی ها بودند و عامل شیوع این بیماری شناخته شدند از انرو لزوم استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی در تمامیه مطب ها توسط سازمان بهداشت اعلام شد و هر مطبی که به این دستور توجه نمی کرد پلمپ می شد.

در واقع این جدیت در ان زمان لازم بود تا سلامت بیماران و خود دندانپزشک حفظ شود و ما شاهد شیوع بیماریهای جدی در این محل های مستعد نباشیم. یکی دیگر از اجزای مهم یونیت کمپرسور است که کار ان ایجاد هوای پر فشار برای به کار انداختن اجزای مختلف بر روی یونیت است. به طور مثال توربین ها و حتی صندلی یونیت با نیروی که کمپرسور تولید میکند به حرکت در می اید.

خلاصه در کل می توان گفت که کیفیت هریک از اجزای یونیت دندانپزشکیبر روی کیفیت اصلی دستگاه تاثیر می گذارد و بهتر است هر دندانپزشکی در زمان خرید این محصول حساسیت و دقت به خرج دهد و بداند که کمی هزینه بیشتر کردن بهتر است تا بعدها مجبور شود تا همین هزینه را پای تعمیر دستگاه کند .برندهای ایتالیایی این محصول در ولقع ز بهترین های موجود در بازار هستند و اغلب توصیه کارشناسان فروش شرکت ها برای خرید یونیت با کیفیت برندهای ایتالیایی است و این توصیه من به شما عزیزان است که یکبار هزینه کردن بهتر است چند بار هزینه تعمیر  کردن است.

 

  • unitcomtebdental unitcomtebdental
  • ۰
  • ۰

 

 

نحوه استریل یونیت دندانپزشکی با توجه به وجود ویروس کرونا

با توچه به شیوع ویروس کرونا در این روزها اهمیت ضدعفونی کردن بالا رفته است مخصوصا تجهیزات بیمارستانی و تجهیزات دندانپزشکی. از این رو در این مقاله قصد داریم به نحوه استریل یکی از تجهیزات مهم در مطب یک دندانپزشک یعنی یونیت دندانپزشکی   بپردازیم.وسیله ای که بیمار بر روی ان می نشیند و دندانپزشک کارهای درمانی را برروی ان انجام می دهد. حال اینکه چگونه بعد از هر بیمار باید این دستگاه را استریل کرد تا خطری از جهت ویروس دندانپزشک و بیمار بعدی را تهدید نکند.

هرچند اغلب دندانپزشکان در این اوضاع مطب های خود تعطیل کرده اند و مراجعه کننده ای را نمی بینند ولی برخی از مراکز و مطب ها به ناچار باز هستند تا به بیماران اورژانسی خدمات دندان ارائه دهند از اینرو این مراکزو مطب ها باید مراقب این مساله باشند که نکات استریل را تمام و کمال رعایت کنند تا مبادا مشکلی برای دکترو بیمار به وجود بیاید. مراحلی در ادامه مقاله ذکر می شود که رعایت آن موجب استریل صددر صد محیط می شود و خطری کسی را تهدید نمی کند.

در ابتدای امر استریل تجهیزات مطب مهمترین نکته ای است که حتما باید به ان توجه کرد  دندانپزشک بعد از انجام کار هر بیمار باید تجهیزات یکبار مصرف را دور بیندازد و سایر تجهیزات استفاده شده را استریل نماید. یونیت دندانپزشکی   باید با مواد استریل کاملا تمییز شود.طراحی یونیت ها به گونه ای است که بتوان به راحتی تمام سطوح انرا استریل کرد و قسمتی نباشد که دسترسی به ان نتوان داشت. بعد از تجهیزات و یونیت نوبت به اتاق است که کف ان باید با مواد ضدعفونی کننده تمییز شود و در واقع بین هر بیمار فاصله ای وجود داشته باشد که بتوان این کارها را انجا داد.

در تمام مراحل درمان نیز دندانپزشک باید ماسک مخصوص و عینک مخصوص بزند و مراقبت های لازم را انجام دهد. با همه این مراقبت ها بازهم درصدی احتمال انتقال این ویروس وجود دارد و بیماران حد الامکان باید در این روزها از مراجعه به دندانپزشک خود داری کنند. رعایت همه اصول بهداشتی تا حد زیادی میتواند کمک کننده باشد ولی مهمترین عامل پیشگیرانه مراجعه نکردن به مراکز درمانی است.بسیاری از افرادی که در اینروزها با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند جزو افرادی بودند که این ویروس در مراکز درمانی و بینارستانی به انها منتقل شده است.

اگر در صورت ضرورت نیاز به مراجعه به دندان پزشک پیدا کردید حتما به مراکز خلوت و مراکزی که نکات بهداشتی را در حد بالا رعایت می کنند مراجعه نمایید. تماس شما با یونیت دندانپزشکی و سایرتجهیزات مورد استفاده احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می برد زیرا مشخص نیست که فردی که قبل از شما بر روی این صندلی نشسته ناقل بوده یا نه .از اینرو قبل از اطمینان از استریل شدن تجهیزات و صندلی بر روی ان ننشینید.البتهاین روزها در تمام مراکز درمانی و دندانپزشکی ها رعایت اصول بهداشتی در حد زیادی  رعایت می شود ولی این ویروس به گونه ای است که رعایت اصول بهداشتی هم در صد از بیین رفتن انرا به صد نمی رساند و احتمال اینکه این ویروس منتقل شود هم وجود دارد.

چند سال گذشته با شیوع ویروس ایدز که یکی از راه های انتقال در مطب های دندانپزشکی بود وزارت بهداشت طی ابلاغیه ای تمام مراکز درمانی خصوصی و دولتی را موظف به استفاده از دستگاه اتوکلاو کرد تا بدین وسیله بتوانند تجهیزات مورد استفاده را استریل کنند.استریل تجهیزات توسط این دستگاه میکروب ها و ویروس ها را به طور صد درصد از بین میبرد و اثری از انها باقی نمی ماند. از این رو اغلب ابزارهای مورد استفاده قابل اتوکلاو کردن هستند.

یونیت دندانپزشکی  هم باید با مواد ضدعفونی کننده ای که بر روی ان اسپری می شود کاملا استریل کرد.  طراحی یونیت ها به گونه ای انجام شده است مواد ضدعفونی کننده اسیبی به موتور دستگاه نمی زنند و به راحتی می توان همه قسمت های انرا تمییز کرد.

 

  • unitcomtebdental unitcomtebdental