نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

  • ۰
  • ۰

 

 

نحوه استریل یونیت دندانپزشکی با توجه به وجود ویروس کرونا

با توچه به شیوع ویروس کرونا در این روزها اهمیت ضدعفونی کردن بالا رفته است مخصوصا تجهیزات بیمارستانی و تجهیزات دندانپزشکی. از این رو در این مقاله قصد داریم به نحوه استریل یکی از تجهیزات مهم در مطب یک دندانپزشک یعنی یونیت دندانپزشکی   بپردازیم.وسیله ای که بیمار بر روی ان می نشیند و دندانپزشک کارهای درمانی را برروی ان انجام می دهد. حال اینکه چگونه بعد از هر بیمار باید این دستگاه را استریل کرد تا خطری از جهت ویروس دندانپزشک و بیمار بعدی را تهدید نکند.

هرچند اغلب دندانپزشکان در این اوضاع مطب های خود تعطیل کرده اند و مراجعه کننده ای را نمی بینند ولی برخی از مراکز و مطب ها به ناچار باز هستند تا به بیماران اورژانسی خدمات دندان ارائه دهند از اینرو این مراکزو مطب ها باید مراقب این مساله باشند که نکات استریل را تمام و کمال رعایت کنند تا مبادا مشکلی برای دکترو بیمار به وجود بیاید. مراحلی در ادامه مقاله ذکر می شود که رعایت آن موجب استریل صددر صد محیط می شود و خطری کسی را تهدید نمی کند.

در ابتدای امر استریل تجهیزات مطب مهمترین نکته ای است که حتما باید به ان توجه کرد  دندانپزشک بعد از انجام کار هر بیمار باید تجهیزات یکبار مصرف را دور بیندازد و سایر تجهیزات استفاده شده را استریل نماید. یونیت دندانپزشکی   باید با مواد استریل کاملا تمییز شود.طراحی یونیت ها به گونه ای است که بتوان به راحتی تمام سطوح انرا استریل کرد و قسمتی نباشد که دسترسی به ان نتوان داشت. بعد از تجهیزات و یونیت نوبت به اتاق است که کف ان باید با مواد ضدعفونی کننده تمییز شود و در واقع بین هر بیمار فاصله ای وجود داشته باشد که بتوان این کارها را انجا داد.

در تمام مراحل درمان نیز دندانپزشک باید ماسک مخصوص و عینک مخصوص بزند و مراقبت های لازم را انجام دهد. با همه این مراقبت ها بازهم درصدی احتمال انتقال این ویروس وجود دارد و بیماران حد الامکان باید در این روزها از مراجعه به دندانپزشک خود داری کنند. رعایت همه اصول بهداشتی تا حد زیادی میتواند کمک کننده باشد ولی مهمترین عامل پیشگیرانه مراجعه نکردن به مراکز درمانی است.بسیاری از افرادی که در اینروزها با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند جزو افرادی بودند که این ویروس در مراکز درمانی و بینارستانی به انها منتقل شده است.

اگر در صورت ضرورت نیاز به مراجعه به دندان پزشک پیدا کردید حتما به مراکز خلوت و مراکزی که نکات بهداشتی را در حد بالا رعایت می کنند مراجعه نمایید. تماس شما با یونیت دندانپزشکی و سایرتجهیزات مورد استفاده احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می برد زیرا مشخص نیست که فردی که قبل از شما بر روی این صندلی نشسته ناقل بوده یا نه .از اینرو قبل از اطمینان از استریل شدن تجهیزات و صندلی بر روی ان ننشینید.البتهاین روزها در تمام مراکز درمانی و دندانپزشکی ها رعایت اصول بهداشتی در حد زیادی  رعایت می شود ولی این ویروس به گونه ای است که رعایت اصول بهداشتی هم در صد از بیین رفتن انرا به صد نمی رساند و احتمال اینکه این ویروس منتقل شود هم وجود دارد.

چند سال گذشته با شیوع ویروس ایدز که یکی از راه های انتقال در مطب های دندانپزشکی بود وزارت بهداشت طی ابلاغیه ای تمام مراکز درمانی خصوصی و دولتی را موظف به استفاده از دستگاه اتوکلاو کرد تا بدین وسیله بتوانند تجهیزات مورد استفاده را استریل کنند.استریل تجهیزات توسط این دستگاه میکروب ها و ویروس ها را به طور صد درصد از بین میبرد و اثری از انها باقی نمی ماند. از این رو اغلب ابزارهای مورد استفاده قابل اتوکلاو کردن هستند.

یونیت دندانپزشکی  هم باید با مواد ضدعفونی کننده ای که بر روی ان اسپری می شود کاملا استریل کرد.  طراحی یونیت ها به گونه ای انجام شده است مواد ضدعفونی کننده اسیبی به موتور دستگاه نمی زنند و به راحتی می توان همه قسمت های انرا تمییز کرد.

 

  • ۹۹/۰۱/۰۵
  • unitcomtebdental unitcomtebdental

یونیت دندانپزشکی

یونیت صندلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی