نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

نکاتی در ارتباط با خرید یونیت دندانپزشکی که بهتر است به آن توجه کنیم

  • ۰
  • ۰

کیفیت یونیت دندانپزشکی تولید داخل در چه سطحی قرار دارد؟

یونیت دندانپزشکی در بازار ایران دارای تنوع بسیاری است. در سالهای اخیر نیز تولید کنندگان این محصول دست به کار شده اند و برندهای ساخت داخل را به بازار عرضه کرده اند. از نظر کیفیت نمی توان گفت که برندهای ساخت داخل می توانند با برندهای خارجی رقابت کنند و هنوز را په برای رسیدن به کیفیت مطلوب را دارند. در این سالها که قیمت تجهیزات افزایش پیدا یونیت های ساخت داخل نیز افزایش قیمت بسیار زیادی پیدا کرده اند.

در واقع برای اینکه قیمت محصولات ساخت داخل کنترل شده ترافزایش پیدا کنند باید تولیدات داخلی به قدری افزایش یابد که بازار رقابتی به وجود بیاید و هر برندی با ارائه خدمات و تخفیفات بیشتر خریدار را به سمت خود بکشد. زمانیکه بازار رقابتی نباشد و تنها یک یا چند شرکت در این زمینه تولیدات داشته باشند در واقع رقابتی به وجود نمی اید و اصول قیمت گذاری به صورتی خواهد بود که هم اکنون مشاهده می کنیم.

یونیت دندانپزشکی جزو تجهیزاتی است که هر مطبی به ان نیاز دارد فلذا بازار خرید ان همیشه داغ است. تولیدات در این زمینه بسیار سود اور است و اگر محصولی به کیفیت در بازار تولید و عرضه شود به سرعت طرفداران خود را پیدا می کند و فروش خوبی خواهد داشت.

در حال حاضر رونق کالاهای وارادتی بسیار بیشتر از تولیدات داخلی است ان هم به دلیل کیفیت بهتر این محصولات است .ولی رسیدن به تولیدات داخل با کیفیت بالا مساله ای دور از ذهن نیست و توان داخلی ظرفیت این را دارد که محصولاتی تولید کند با کیفیت بالا و کارایی مناسب تنها باید به این توانایی ایمان اورد و اقدام به نمود نمود و وابستگی به محصولات خارجی را کم کرد.

در واقع کشورهای دیگری مانند ایتالیا که بهترین یونیت دندانپزشکی را تولید و به بازار جهانی عرضه می کند تنها با اتکا به این توانمندی و پشتکار توانسته به این شپسطح از کیفیت برسد که محصولات تولیدی ان از نظر کیفیت حرف اول را می زند. ما نیز برای رسیدن به همچنین ایگاهی راه زیادی داریم ولی رسیدن به این جایگاه اصلا غیرممکن نخواهد بود.

 

سالانه نخبگان و متخصصان زیادی چه در حوزه مهندسی پزشکی و چه سایر حوزه ها به دلیل فراهم نبودن بستر لازماز کشور مهاجرت میکنند و ما شاهد موفق انها در کشورهای اروپایی و امریکایی هستیم. در زمینه مهندسی پزشکی نخبگانی داریم که توانایی طراحی بهترین و کار امدترین ترین یونیت دندانپزشکی  و سایر تجهیزات را دارند.

به جای اینکه با بی تدبیری این نخبگان و توانایی انها را از دست بدهیم بهتر است تا بر دانش و توانایی های انها اعتماد پیدا کنیم و بستری را برای عرضه این توانایی ها فراهم کنیم .کاری که باید سالها قبل میشد تا هم اکنون نتایج خوب انها را ببینیم. ولی تنها دستاوردی که که در این سالهای گذشته داشتیم فرار مغزها از کشور بوده که اسیب جدی وارد نموده است.

اینکه ما درزمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی مهم مانند یونیت دندانپزشکی باید به کیفیت عالی برسیم مساله ای است که بسیار مهم است و دستاورد دوراز ذهنی هم نخواهد بود. تنها نیاز به تلاش و فراهم نمودن بستر مناست دارد . فضای تولید در داخل باید به قدری رونق داشته باشد که نخبگان و متخصصان بتوانند با ورود به این فضاها توانایی های خود را به منصه ظهور بگذارند و به جای اینکه به فکر رفتن باشند در اندیشه تولید و رونق تولیدات داخلی باشند.

دولت برای تولیدات داخلی باید بستری را فراهم کند که متخصصین و سرمایه داران تمایل داشته باشند تا به این عرصه وارد شوند و وقت و سرمایه خود را در ان خرج نمایند. در حال حاضر راه پرفرازو نشیب تولیدات داخلی باعث شده تا بیشتر سرمایه ها به بخش واردات اختصاص یابد.

یونیت دندانپزشکی و سایر تجهیزات دندانپزشکی باید به تولیدات داخل برسند و کیفیت انها به قدری بالا باشد تا خریدار در حین خرید لحظه ای شک نداشته باشد .

  • ۰۰/۰۶/۲۸
  • unitcomtebdental unitcomtebdental

یونیت دندانپزشکی

یونیت صندلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی